shutterstock_269001833

Bør du amme naturligt eller med flaske?

Der er blevet talt og skrevet meget i forhold til, om man bør amme sit barn naturligt eller med flaske. Og der er selvfølgelig mange gode og velovervejede argumenter for og imod det ene og det andet. Sommetider kan debatten blive temmelig hed, da der jo også er en del følelser forbundet med dette at give sit lille nye barn mad. Naturen har indrettet det sådan, at barnets mor på forunderlig vis er i stand til at producere føde til sit afkom. Ganske praktisk. På den måde er maden altid klar, altid ernæringsmæssigt perfekt og altid lige ved “hånden”. Omvendt kan ingen andre end mor give mad.

shutterstock_269001833Få svar hos Ammekomiteen.dk

Mange mødre kan være usikre på, om det nu er bedst for barnet at blive ammet, om barnet får næring nok, om hvor længe man bør amme og så videre. Disse og mange andre spørgsmål og tvivl kan man blive klogere på ved at besøge Ammekomiteen.dk. Her finder du god information om alt mellem himmel og jord, der har med amning at gøre. Her kan du også læse en række argumenter for og imod naturlig amning kontra flaske. Selv om det selvfølgelig også er en individuel fornemmelsessag, så kan det være rart at sætte sig ind i, hvad andre har af holdninger til og viden om emnet.

Naturlig amning eller flaske?

At give baby mælk i flaske er der ligeledes mange gode argumenter for. Moren har måske ikke mælk nok – det kan jo være svært at måle – eller føler ubehag ved at amme. Barnet kan gives mælk af en anden end moren, og flaskemælk indeholder en god del af det, baby har brug for. Kropskontakt ved flaskegivning kan være næsten lige så nær som ved naturlig amning. Derfor er der således også mange gode argumenter for flaskemælken. Der er altså både følelsesmæssige og praktiske argumenter for både det ene og det andet. Endelig kan de to måder jo også kombineres.